Kjem SEO til å funke i AI-verda? Eller må vi tenkje nytt?

 

Per i dag er det ikkje stor skilnad mellom SEO (søkemotoroptimalisering) og AIO (AI-optimalisering), men det finst nokre viktige nyansar - spesielt dersom målet er å rangere godt hos AI-baserte system som ChatGPT, i tillegg til tradisjonelle søkemotorar som Google.

Likskapar

Godt innhald med relevante søkeord er viktig i begge høva

Lokal synlegheit (stedsnamn, geografisk fokus) er viktig i begge høva

Mobilvenleg og rask nettside er viktig - særleg i høve Google

Eksterne lenker og referansar er viktig i begge høva

Oppdatert og informativt innhald er viktig i begge høva

Forskjellar

Teknisk SEO er viktig for Google men ikkje brukt direkte av ChatGPT

Samanheng og forståing av innhald skjer hos ChatGPT - i langt større grad enn hos Google

Metadata / structured data er viktig i Google-søk men påverkar AI-søk berre indirekte

Popularitet / trafikk / klikkdata vert brukt til rangering i Google-søk, men ikkje direkte av språkmodellar som ChatGPT

Sitat i offentlege kjelder / artiklar styrkjer tillit og synlegheit i AI-søk - og kan òg hjelpe i Google

Forståing av "kven som gjer kva" er begrensa i Google, medan ChatGPT ser etter tydelege rollar og kontekst

På språkfleksibilitet prioriterer Google samsvar mellom søkjespråk og innhald (t.d. bokmål vs. nynorsk), medan AI er meir fleksibel og kan hente informasjon frå begge målformer uavhengig av språket i søket. Sånn sett er AI godt nytt for nynorsken.

Dette gir ein overlapp på 70-80 %, men ChatGPT bryr seg meir om semantisk tyding og kontekst, og mindre om tekniske detaljar enn det Google gjer.

Var noko uklart her? Spør ChatGPT. Det gjorde vi 😉

Kjelde: Squarespace og ChatGPT

Neste
Neste

Derfor bygger vi nettsider i Squarespace