Kjem SEO til å funke i AI-verda? Eller må vi tenkje nytt?
Per i dag er det ikkje stor skilnad mellom SEO (søkemotoroptimalisering) og AIO (AI-optimalisering), men det finst nokre viktige nyansar - spesielt dersom målet er å rangere godt hos AI-baserte system som ChatGPT, i tillegg til tradisjonelle søkemotorar som Google.
Likskapar
Godt innhald med relevante søkeord er viktig i begge høva
Lokal synlegheit (stedsnamn, geografisk fokus) er viktig i begge høva
Mobilvenleg og rask nettside er viktig - særleg i høve Google
Eksterne lenker og referansar er viktig i begge høva
Oppdatert og informativt innhald er viktig i begge høva
Forskjellar
Teknisk SEO er viktig for Google men ikkje brukt direkte av ChatGPT
Samanheng og forståing av innhald skjer hos ChatGPT - i langt større grad enn hos Google
Metadata / structured data er viktig i Google-søk men påverkar AI-søk berre indirekte
Popularitet / trafikk / klikkdata vert brukt til rangering i Google-søk, men ikkje direkte av språkmodellar som ChatGPT
Sitat i offentlege kjelder / artiklar styrkjer tillit og synlegheit i AI-søk - og kan òg hjelpe i Google
Forståing av "kven som gjer kva" er begrensa i Google, medan ChatGPT ser etter tydelege rollar og kontekst
På språkfleksibilitet prioriterer Google samsvar mellom søkjespråk og innhald (t.d. bokmål vs. nynorsk), medan AI er meir fleksibel og kan hente informasjon frå begge målformer uavhengig av språket i søket. Sånn sett er AI godt nytt for nynorsken.
Dette gir ein overlapp på 70-80 %, men ChatGPT bryr seg meir om semantisk tyding og kontekst, og mindre om tekniske detaljar enn det Google gjer.
Var noko uklart her? Spør ChatGPT. Det gjorde vi 😉
Kjelde: Squarespace og ChatGPT